دستگیری متهم به سرقت دو میلیاردی طلا در مشهد ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست خراسان‌رضوی در سال ۱۴۰۲ اختلافات اعتقادی و فرهنگی بعد از ازدواج را چگونه حل کنیم؟ رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | سال گذشته، خراسان‌رضوی رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد مواد غذایی که هرگز آنها را نباید با معده خالی بخورید با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید، بخوانید چرا دمای روغن زمان سرخ کردن اهمیت دارد؟ چرا باید به قول‌هایی که به فرزندتان می‌دهید عمل کنید؟
سرخط خبرها

مدیرکل آب منطقه‌ای خراسان رضوی: در تابستان دچار کمبود آب خواهیم بود

  • کد خبر: ۱۶۴۵۸۷
  • ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹
مدیرکل آب منطقه‌ای خراسان رضوی: در تابستان دچار کمبود آب خواهیم بود
مدیرکل آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: در پیک مصرف آب در مشهد در ماه‌های تیر و مرداد دچار کمبود آب خواهیم بود.

به گزارش شهرآرانیوز، علیرضا طاهری در نشست کارگروه مدیریت بحران با موضوع تنش آبی و سد‌های خراسان رضوی گفت: مصرف آب در مشهد اکنون ۲۷۰ میلیون متر‌مکعب در سال است و متأسفانه در سال ۱۴۲۰ این آمار به ۴۰۰ میلیون متر‌مکعب خواهد رسید.

وی ادامه داد: در مقطعی با ۷۰‌درصد کاهش بارندگی مواجه بودیم که اکنون به ۶۴‌درصد رسیده‌ایم.

طاهری افزود: در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، حجم استفاده ما از سد دوستی بسیار کم بود و سهم آب سطحی شرب در مشهد هم کاهش یافت.

مدیرکل آب منطقه‌ای خراسان رضوی تأکید کرد: از مجموع هزار و ۲۲۲ میلیون متر‌مکعب ظرفیت سد دوستی، ۱۴۶ میلیون آن آب دارد که ۱۰۰ میلیون آن بی‌استفاده و ۴۶ میلیون آن نیز بین ایران و ترکمنستان است که سهم ما‌ ۱۲‌درصد است.

وی بیان کرد: برای گذر از پیک مصرف آب در ماه‌های تیر و مرداد، نیازمند ۱۲ هزار و ۷۰۰ لیتر بر ثانیه هستیم که اکنون ۸ هزار و ۵۵۰ لیتر آن را داریم و ۴ هزار و ۱۵۰ لیتر کسر داریم و این موضوع جدی‌ است.

طاهری با اشاره به کمبود‌های آب و چالش آن برای این اداره کل و شرکت آبفای مشهد، یادآور شد: ۲۲۵۰ لیتر بر ثانیه کمبود ما در تأمین آب شرب است که ۷۵۰ لیتر بر ثانیه با حفر ۳۰ حلقه چاه در مشهد برعهده آبفای مشهد گذاشته شده است و ۱۵۰۰ لیتر نیز به آب منطقه‌ای واگذار شد تا از طریق اجاره‌کردن ۷۷ حلقه چاه کشاورزی بتوانیم مشکل را رفع کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->